Sunday, September 25, 2011

TEKANAN PAS MEMUNCAK !


maklumlah nak PRU kan tak lame lg.. aku jangkakan dlm hujung bulan 3 atau awal bulan 4 akan ade PRU.. xsaba nye nak tgk gelombang kedua PRU.. tp aku xdpt mengundi la tahun dpt sbb umur aku cukup 21 pd 8 jun 2012.. sedeyh la sial..

ok, xpe.. buang sedikit perasaan sedih aku tu.. ni aku nak citer perihal pas yang makin terdesak ngn macam2 isu.. xpayah la aku nak sebut2 isu ape.. sume da tau kan yg pas dah termakan diri sendiri.. tu la, yg p buat statement cam haram watpe.. mulut tu celupar sgt..

aku malas nak cerita.. aku just nak tnye beberapa soalan je kat puak2 PAS la.. just pikir guna dua2 otak..kiri kanan.. pastu pahamkan dgn hati.. kemudian cuba buat konklusi sendiri..

1. apa sumbangan PAS dalam memantapkan ekonomi umat islam?
2. apa jihad yg telah pas buat dalam mengukuhkan perpaduan umat islam utamanya..
3. apa matlamat utama pas sms penubuhannya..
4. apa pndgn pas psl isu liwat anwar ibrahim
5. knp hudud msh xdilaksanankan pd hal dr zaman tok kaduk da citer sal hudud ni?
6. knp nik aziz msh xbersara2 lagi?
7. knp pas tukar dr negara islam pd ngr kebajikan?
8. knp pas biaarkan nama Allah diguna pakai agama lain?
9. knp pas xmempertahankan pejuang tnh air sebaliknya mengatakan komunis sbgai wira?
10. ape ketetapan pas pasal hukum bersekutu dgn parti bukan islam?

hoi ! aku bnyk lg soklan nk tnye kat puak pas yg xsodar2 diri lagi tu.. tp cukup la 10 je dulu.. tu pun ntah boley pikir ke tak.. maklumlah terlalu taksub ngn 'TOK GURU' mereka tu.. zzz... pape pun aku nak cakap yg pas bukan parti yg memperjuangkan islam.. pas hanya parti yang hidup bwh nama islam bg memperjuangkan matlamat individu dlm menerajui negara.. cibai la.. ! knp msh ade yg percaya ngn pas ni? cukup2 la.. pas da bnyk memecahbelahkan kaum dan agama.. xnmpak lg ke? atau buat2 tak nmpak..

ni yg aku mrh ni.. haiiss.. k la, mls nk ceramah pnjang2.. kang da mcm kat parlimen.. tu pun aku da guna ayt2 politik tu.. ahhak... pikir lah wahai bangsa melayu yg beragama islam sahaja..

m'Cry KoNkLuSi~
a.k.a aku benci PAS

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...