Wednesday, March 31, 2010


ary nh aq mula rasa kehilangan...
bnyk benda aq hilang...
aq sendirian meratapi kehilangan ku...
dulu aq ad teman utk aq meluahkn..
kini..sume temanku berubah...
tdk seperti dulu...
sume ad hdp sndiri..
sume ad pasangn sendiri...
tnggal aq sendirian..

aq tahu ini mgkin kebahagiaannya...
aq tahu dia tlh temui konklusinya..
apa y diinginkan sekian lama...
tp knp aq perlu dibuang..
knp dia terus berubah...
aq cuba memahaminya..tapi smakin lama..
smakin susah untuk aq memahaminya...
smakin aq jauh darinya...

aq xtahu sejauh mana sebuah persahabatan ini...
aq xtahu apa erti persahabatan ini...
aq cuba selami persahabatan ini..tapi..
hati aq terguris..
terguris melihat perubahannya...
aq cuba memberinya peluang..
walaupun aq terluka..
aq cuba memendam lukaku..
aq sorokkan dr matanya...

biarlah...
biarkan dia xtahu y aq terkilan dengannya..
biarlah dia xtahu y hatiku terguris...
biarlah dia xtahu y aq merasai perubahannya...
tp aq nk dia tahu...
kebahagiaannya adlh kebahagiaanku...
aq akan cuba memahami dirinya...
aq akan cuba menjaga hatinya...

akhirnya aq mula sedar y kehilangan sebuah persahabatan itu menyakitkan..
kehilangan ini sangat memeritkan..
kehilangan ini membuka mata aq untuk memahami..
memahami sekeliling aq...
memahami setiap org...
dan membahagiankannya....


~~~~~m"Cry KoNkLuSi~~~~~
aku bahagia dlm tawa....

aq kene terima hakikat..
sjak dahulu..
hatiku sentiasa terguris..
kerana ingin menjaga sebuah persahabatan...
pengorbann ku xprnh terbalas...
tp aq puas...
puas melihat kebahagiaan mereka....

Friday, March 12, 2010

bErMuL@Ny@ sEbu@h pErS@h@b@T@N..



@ku sNgt mEngH@r@p sEbu@h kEb@h@gi@@N...
dLm kEpEdiH@n @q mEnNGUng 1000 dUk@..
dLm Jiw@ yNg mERoNt@ pERgI..
mEnNgLkN SuNyi h@ri bERL@Lu..

@q sEnTi@sE mEmpERc@y@i sEbu@h pERs@h@b@T@N...
bg @q iTu aDLh sEb@h@gi@N dr DuNI@ @q..
w@L@uPuN sUk@r nToK @q mEncRi yNg mEm@h@MI @q..
tp @q pErC@y@ s@TU kE@j@ib@N..

@q MeNgh@rg@i EmP@t oRg sHbT y bErJ@sE k@t @q..

yNg pErt@m@---->>> iNs@N yNg mUl@ @q kNL dI s.@..
sEnTi@sE mEnDgR Lu@h@N @q t@NpE jEmu..
bErKoNgSi mSLh d@N mEmbNtu @q..


yNg kEduA--->>> wL@upUn dYe xPrNh nG@Ku @q kWn b@iK DyE..
tP @Q t@hU DyE @m@t @mBiL bER@t k@t @Q..
DyE sEnTi@sE mEm@h@Mi @q..
d@N mEnG@j@r @q Ttg kEhiDup@n..

yNg kEtiG@--->>> InS@N yNg TnpE jEmU mEmbNtU @q..
tDk pERNh mEngGLkN @q wL@uPuN dLm SuS@h sEn@Ng..
sEnTi@sE mEmbEri @q sEm@Ng@t..
d@n t@npE jEmU BeLNjE @q..he6

yNg kEeMp@t--->>> s@tu2Ny@ w@NiT@ y r@p@t NgN @q..
SgT mEm@hmI @q D@N @q t@hU DyE Sgt mEnY@ny@NgI @q Wl@upN DyE xN@h cKp..
sNgUp mEnDgR mSLh @q tDk kiR@ m@sE..
sEnTi@sE mEmbNtu @qtDk kIr@ siTu@Si..

@q sGt mEny@ngI iNsN2 tErsEbuT..
bErsuSh bErs@m@..sEng bERs@mE..
@q sgT mEny@y@Ngi pErs@h@b@T@N iNi..
sEhIngG@ kE@KhiRnY@..

@q xK@N LuPe oRg yNg bERj@Se k@t @q..
tErm@SukL@h..

mY hSm@tE--->>> w@N, kEcHeK, joE, s@iFuL, pi@N, dEn
mY cLSsM@tE--->>> hilmi, Sy@bLy, d@y@Ng, N@ZriN, h@irI, @zM@N, @NiS, sHiL@..
mY fRenZ--->>> MukLiS, rin@, LiZ@, Im@h, f@RiS..

d@N sUmE yNg 2q kEn@LI sEl@m@ nEy..
tENkiU @tS j@sE kOrg SumE k@t @q..

@q sEd@r @q bKn iNs@n sEmpUrN@ n L@y@k nTOk bErKwN NgN koRg..
@q sEdR @q bNyK mEnyUsHkN kOrg..
tEnKiU SbB sEntI@sE mEm@h@mi siTu@sI @q..
@q @kN sEnTi@sE bErk@wN NgN KoRg sEhNgg@ @q dIsEm@diK@n..
sEhInNg@ @j@L mEnEmUk@N @q..
sEhNg@ @khIr HyT @q..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~m'Cry KoNkLuSi~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@kU Syg k@mU P.E.R.S.@.H.@.B.@.T.N..

Thursday, March 4, 2010

@.K.U (1)



@q j@r@Ng mEncEriTakN Ttg kHdPn @q..!!!
@q xRaSe kHdPn @q pErLu DikOngSi Ngn oRg..
w@L@uPuN ShBt @q sNdiRi...
KrN bG @q..@q @dLh A@...

@Q bErbNgGe jD nMe MuH@mM@d Kh@iRoL iZu@N sH@h b. H@riS..
@q LaHir 8 JuN 1991..
ermmm....

@q bKn la LhR dR kU@rGe y K@yE..
@y@h @q hNy@ nEL@y@N..
Em@K @q sUri Um@h...
Tp @q bH@gIa Dpt P@rEnTs y sGt mEnY@Y@Ngi @q..
dR kEciK @q xpErN@h r@sE diPuKuL..
w@L@uPuN @y@h p@N@s b@R@N..
tP @y@h xn@h PuKuL @N@k SbB @y@h Ckp kItoRg @dLh pEnyEri diE..
Em@k xNaH m@r@h m@huPuN mENinGgIk@N sU@rE..
sBb eM@k m@huK@N @N@K2 NyE xmEl@lUi sPt @pE y diL@Lui..
Em@k DidIk @Q nGaN pNuH kSh sYg..
@y@h mEng@j@rku tNpe jEmu..
@ bNgG@ sBg @n@k H@rIs N L@tiF@h..

Y@ Allah...
K@u p@nJ@NgK@nL@h uMo mErEkE..
@q M@sIh bLuM tEriM@ h@kIk@t sEbu@h kEhiL@Ng@N..
@Q mSh mEmErLuk@N mErEkE..

huh~~~!!!!!

d@hULu @q pErN@h hMpiR mEr@S@i kEhiL@Ng@n eM@k N K@k@k pD mSe y S@mE..
@Q d@ mEr@s@i bEt@p@ kOsOnGny@ hDp @q..
sEpnJg h@ri @q mEn@ngiS..
t@NpA mEngHir@u sEkEliLiNg @q..
@q sGt sEdEy..
@q t@kUt kEhiL@ng@N...
@q bErdO@ sPnjG m@sE..
Alh@mDuLiLL@h..tUh@n mEndEnG@Rku..
kEdu@2 nyE sEl@m@T...
B@rUL@h @q mEr@s@i SiN@r kEb@h@gI@@n...

eRMMM....~~~

tErLaLu SuK@R uTk @q mEncOREt kHdPn ku..
TiD@k pErN@h sEdiKit pUn kEb@h@gi@@N MuNcUL dLm kEhidUp@nku..
hMMmmmm.........
k@L@u boLeY @q InGiN mEr@S@iNya...
w@L@uPuN sEk@d@r sEs@@t...
w@L@uPuN hNy@ sEkEtik@...
sEbEluM @q diK@f@nk@n d@N pErgI uTk sEl@m@nY@...

t@NgIs@NkU...
t@w@kU..
sEnyUmkU..
h@ny@ mEnuTup sEbu@h duk@ku............

~~~~~~~~~~~~~~~~~m'Cry KoNkLuSi~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
t@nGiS@N dLm t@w@...

Wednesday, March 3, 2010

pompuan mmg kuat memilih!!!!



New York: SEBUAH gedung Suami baru sahaja dibuka di kota New York di mana wanita dapat memilih mana-mana suami yang berkenan di hati. Di antara arahan-arahan yang ada di pintu masuk termasuklah yang menunjukkan bagaimana peraturan untuk masuk ke gedung tersebut



“Anda hanya dapat mengunjungi gedung ini SEKALI sahaja.”



Gedung tersebut terdiri dari enam tingkat di mana setiap tingkat akan menunjukkan sekumpulan calon suami. Semakin tinggi tingkat yang di naiki semakin tinggi pula nilai lelaki tersebut. Bagaimanapun, ini adalah perangkap sebenarnya.



Anda boleh memilih lelaki di tingkat tertentu atau mahu memilih di tingkat berikutnya tetapi dengan syarat tidak boleh turun ke tingkat sebelumnya kecuali untuk keluar dari gedung. Lalu, seorang wanita pun pergi ke gedung Suami untuk mencari calon suaminya.

___________________{______________________



Di tingkat satu terdapat tulisan seperti ini:



Tingkat 1: Lelaki di tingkat ini memiliki pekerjaan dan taat pada tuhan.



Wanita itu tersenyum, kemudian dia naik ke tingkat selanjutnya.



Tingkat 2: Lelaki di tingkat ini memiliki pekerjaan, taat pada Tuhan dan menyukai kanak-kanak.



Kembali wanita itu naik ke tingkat selanjutnya.



Tingkat 3: Lelaki di tingkat ini memiliki pekerjaan, taat pada Tuhan, sukakan kanak-kanak dan kacak.



“Wow,” tetapi fikirannya masih penasaran dan terus naik. Lalu sampailah wanita itu di tingkat 4 yang bertulis:



Tingkat 4: Lelaki di tingkat ini memiliki pekerjaan, taat pada Tuhan, sukakan kanak-kanak, kacak dan ringan tulang untuk membantu kerja rumah.



Dalam hati wanita itu berkata “ Ya Tuhan, macam tak percaya. Ada juga lelaki sebaik ini.”



Dan dia tetap meneruskan langkahnya ke tingkat 5:



Tingkat 5: Lelaki di tingkat ini memiliki pekerjaan, taat pada Tuhan, sukakan anak kecil, kacak, ringan tulang dan romantis.



Dia tergoda untuk berhenti tapi kemudian dia memanjat lagi ke tingkat 6 dan terdapat tulisan seperti ini:



Tingkat 6: Anda adalah pengunjung yang ke 4 363 012. tidak ada lelaki di tingkat ini. Tingkat ini semata-mata bukti untuk wanita yang tidak pernah puas hati. Terima kasih kerana berbelanja di gedung Suami. Hati-hati ketika keluar dari gedung dan semoga hari ini hari yang indah buat anda….

~~~~~~~~~~~~~~~~~m'Cry koNkLuSi~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A.K.A gler bayang..



Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit 'Adoi!'. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua. P enumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan mem”fire” pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. P emandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit 'Adoi..!' dan jatuh ke bumi. Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris. Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati. Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

Tuesday, March 2, 2010

C.I.N.T.A??????

Hi all

Scandal

Alkisah masa muda dulu-dulu

Semasa berada dalam army dulu memang laa aku ni jenis penakut dengan pompuan, walaupun umur dah 26 tahun.

Kehidupan sorang army semua orang tahu tak dapat lari displin. Dari soal pakaian hingga cara berjalan. Aku ni bukan lah ketegori hensom sangat, sedang-sedang gitu. Aku jenis penakut nak ngorat pompuan so tak adalah awek. So tengok je lah kawan-kawan aku berkepit ngan awek masing-masing.

Dipendekan story.

Tiap2 malam aku dan kawan-kawan aku lepak kat gerai makan station keretapi Ipoh pada masa tu.(Skg entah ada ke tak ada lagi gerai-gerai tu). Selalunya aku bersama 3 lagi kawan aku. Kami cukup intim berempat ni. Semua se-kepala.

Dalam lepak dan makan tiap-tiap malam kat situ salah sorang daripada kami menjadi perhatian sorang awek.

Rupa-rupanya kawan aku ni, Si H menjadi perhatian sorang awek beruniform yang jugak selalu lepak makan-makan kat situ setiap malam. Awek ni keja kat balai polis kat situ. Orangnya kecil molek. Hitam manis. Cantik.

So si H ni pun mulalah ber-dating ngan awek ni. Sejak dari itu si H jarang laa kuar makan ngan kami, selalu kuar makan ngan awek dia je. Tinggal laa kami bertiga. Sebagai kawan, kami beri peluang kat H bermesra-mesra dengan awek nya. Kami tak kisah.

Satu hari Si H ambik cuti kecemasan. Balik kampung kerana kematian bapanya. Lama jugak Si H kat kampung. Awek si H ni, cepat je berubah hati suka lak ngan kawan aku, L. So, si L pun layan jugak lah tak nak kecilkan hati dia. Biasanya si L kena laa temani awek ni makan-makan. Tinggal aku berdua. Kami tak kisah.


Flirt
Nak jadikan cerita si L ni pulak kena pegi main hoki di penang sebagai wakil unit kami. Tinggal la kami berdua je. Si H pulak antar msg kat unit minta sambung cuti 2 minggu lagi. So jadi sebulan le si H kat kampung. Awek ni tinggal lonely le sekarang...

Satu malam sedang aku ngan kawan aku makan kat gerai station keretapi tu, awek tu antar nota melalui kawan dia. Minta nak jumpa aku kat balai polis yang tempat dia sedang bertugas. (Siapa org ipoh tau le ada balai polis tak jauh ngan station keretapi tu)

Aku serba salah. Nak pegi dengan tidak. Tapi last-last aku buat gak keputusan pegi jumpa awek tu.

Cam biasa laa, awek ni nak aku jadi teman dia sebab sepi tak ada si H dan si L. So aku pun jadi lah teman no 3 nya. Sekarang tinggal si J belum lagi jadi teman dia. Tapi aku jenis tak kedekut. So aku minta awek ni terima juga si J sama.

Dia setuju. (WTF?)

Selama si H dan si L tiada, aku dengan si J jadi teman awek ni.

Jadi sekarang dengan rasmi kami berempat ni adalah teman awek tu. Macam tak percaya realiti yg ada depan kami. Tapi oleh kerana kami berempat ni dah intim teman sekoley lagi pun dah lama berkawan sejak pusat latihan rekrut dulu, so tak ada masalah untuk terima awek ni sebagai girlfriend kami berempat. Kami akhirnya dapat terima dengan baik.

Aku (Bukan Mr K), H, L dan J terlalu mesra dan rapat dengan awek ni. Tiap-tiap malam kami berlima makan kat gerai keretapi tu. Awek ni, kami panggil dengan panggilan manja Has je. Ada awek ni adalah kami berempat. Awek ni cam suka lak ada empat bf dalam satu masa. Takat cium, romen, ringan-ringan tu semua kami berempat dah rasa. Tapi ikut turn le. Kena one-two-som. Hehehee.

Kami berempat merancang nak pergi bercuti ke Pulau Pangkor. Pada mulanya kami tak nak awek ni ikut kami bercuti. Tapi bila bagi tau kat awek ni. Dia mati-mati nak ikut kami. Kami pun setuju dia ikut kami bercuti.

Pendekkan story...

Sampai kat Pulau pangkor kami berlima sewa chalet utk 2 hari. Semua tertanya-tanya cam mana bila nak tidur nanti. Adakah awek ni tidor ngan kami berempat?

Iyer. Kami berempat tidor dengan awek ni. Tapi untuk aktiviti ringan dan berat kami ikut giliran. Gila sporting. Tapi itulah realiti beb.

Aku ngan H untuk giliran pertama. L ngan J giliran kedua. Kami tak lak aksi-aksi ganas sbb dia awek kami beb. Masing2 kami berempat dapat sorang 2 kali untuk selama dua hari kat Pulau Pangkor tu.

Balik dari Pulau Pangkor hubungan kami tetap cam biasa. Masing-masing ada peruntukan dan giliran masing-masing. Sehingga lahh.. J kawan aku tu membuat pengakuan dengan rela hati nak ambik dia sebagai isteri. Kami mulai renggangkan hubungan dan memberi laluan kepada J.

J mengilkat tali pertunangan ngan si Has ni.

Bermula dari sini lah hubungan kami dengan J serta Has renggang dan renggang... Sehingga lah Hasliza buat kerenah putus tunang dengan J dan kahwin dengan orang lain. Sampai sekarang bila masing--masing dah resigned army aku tak dengar kabar berita lagi tentang Has, si awek polis tu.


hahahahaha....
fara fauzana @ fafau..
tak tau la nape????
aq terlalu minat kat dye..
tak tahu tang mane y uatkan aq minat kat dye..

le sebut je fafau..
huh!!!!!
happy aq melihatnya...
bg aq fafau cam ad tarikan..
y membuatkan aq tergoda..
hahaha...~~~!!!!

ni la kegilaan aq..
aq menginginkan wanita y segila fafau..
hahahah..
wanita seperti ni la y akan membahagiakan aq..
y akan membuatkan aq sentiasa gmbira..

arggghhh~~~!!!!
mcm mane aq nk cari wanita y mcm fafau..
seorg y berkerjaya...
y teliti ttg kehidupan..
kat mane aq nk cari..
arggghhh!!!!

pe pe pun..
bia lah org nk ckp pe pun..
y penting aq ttp minat fafau..
hahahaha~~~~!!!!

~~~~~~~~~~~~~~~m'Cry koNkLuSi~~~~~~~~~~~~~~~
A.K.A luv fafau..!!


xsangka..
aq dapat pergi ke sebuah program y amat menarik..
program y memberi aq sedikit kesedaran..
kesedaran ntok aq lebih berfikir ttg dunia..
sgt2 menarik...

aq pd mulanya agak serba salah untuk sertai program tu..
sbb pd mase y same aq akan berpindah uma..
aq xmahu la disebbab kan aq pergi program tu..
t ad y mengata belakang..
kate aq mengelak dr kemas uma..
aq hrp sgt dorg paham situasi aq..
aq sndiri xsngka terlibat ngn program nh..
n xpat tlg korg..

huh~~~~!!!!!

p aq nk cter ttg input program tu..
pd mulanya mmg bg aq agak membosankan..
p lame2 aq jd tertarik ngn aktiviti nye..
aq mula merasakan y kehidupan ini sebenarnya indah..
p ntah la...

y uat aq sedih apabila menyentuh soal ketuhanan...
aq agak tertinggal ttg agama...
aq jahil dgn agama..
terlalu lama aq meninggalkan ibadah y sepatutnya aq lakukan..
aq sedih bila menyebut kalimah ALLAH..
xtau knpa..kalimah itu sgt menyentuh perasaan aq..

tapi..!!!!

hati aq sgt keras..
susah utk aq kembali kepada-NYA..
aq xtahu knpa begitu sukar utk aq menyembahnya..
siapa aq sebenarnya..
knpa begitu teruk perangai aq..

sedey~~~!!!
bila aq memikirkan ttg diri aq..
rase aq amat hina dimatanya..
erm.....

yaALLAH..kau bukakanlah pintu hatiku..
utk aq kembali kepangkal jalanmu..
berilah aq keimanan y kuat..
utk aq menentang kejahilan..

sgt hampa rasanya...
aq menangis..menangis mengenangkan kehanyutan aq..
aq trus bergelora ngn nafsuku..
tanpa aq memikirkan penciptaku...

malu utk aq mencoretkn..
malu utk aq meluahkan..
tiada kata y dpt kulafazkan..
tiada perasaan dpt aq gmbarkan...

eerrrrrrrrmmmmmmmmmmmm~~~~~!!!!!!!!!!!!!!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~m'Cry koNkLuSi~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A.K.A aq msh islam...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...