Sunday, September 25, 2011

MUHAMMAD BIN ABDULLAH


yeahh ! sekarang ni aku tengah sebuk baca buku BIOGRAFI MUHAMMAD BIN ABDULLAH edisi 2011..buku ni agak tebal la.. ade lebih kurang 46+ m/s.. sekarang ni aku baru page 304.. seronok aku dapat mengenali baginda lebih dekat.. buku ni terangkan dr sblm kelahiran --> kelahiran --> mukjizat --> nabi --> wahyu --> rasul --> islam di madinah --> pembukaan kota mekah --> perjanjian hudaibiah --> tubnangnya rom dan parsi --> muhammad wafat.. bnyk lagi la yg diceritakan.. mmg detail giler..

aku suke buku ni sbb dye guna bahasa yg sangat mudah dan seronok nk baca.. penerangan nye pun simple je... so, pd sape2 yg berminat nk kenal ngn baginda.. aku cadangkan belilah buku ni ye =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...